Thursday, February 3, 2011

Pemergian yang tak di duga..

Dalam kegelapan kamar, aku meraba-raba bedside table untuk mendapatkan handphone ku sejurus sedar dari lena..perasaan bercampur-baur bila melihat nama Farah tertera di skrin handphone ku. Entah telah brape lama Farah mendiamkan diri dariku..sms2 ku tak pernah berbalas, panggilan telefonku pula tak pernah dijawab..dan tiba-tiba pagi ini ku terima satu sms darinya. Tanpa membuang masa, dengan mata yang bagaikan masih melekat, ku terus membuka inbox ku dan membaca sms itu.

Tergamam aku seketika. Bagaikan panahan halilintar menjurus tepat ke jantung ku, mata yang sepet tadi terbuka luas. Sms itu membawa khabar yang tidak pernah terduga di benakku..berita yang tak ingin aku percayai..berita yang amat memedihkan..

"Inalillah..", akhirnya terpacul khalimah itu di bibir ku.
HeRe FoR mORe.. (",)

3 comments:

  1. tiada aper yang mampu dikatakan... yang pergi telah melepas sempadannya.. semoga Farah dan puan sarina tabah menghadapinya... dan meneruskan kehidupan yang masih tersisa...

    ************************************************
    Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang (atau sesuatu yang bernyawa) apabila sampai ajalnya; dan Allah Amat Mendalam PengetahuanNya mengenai segala yang kamu kerjakan. (Al-Munaafiquun 63:11)

    ReplyDelete
  2. takziah pada farah..Bg dia kata semangat yea...Insyaallah..aku tahu, ko sahabat yg baik..

    ReplyDelete
  3. Arry: Insya-Allah, yang termampu dilakukan kini hanya lah doa..dan sama2 lah kita menghargai tiap yang masih ada..

    IN: Insya-Allah..thank you..

    ReplyDelete